Masz wrażenie, że media nie mówią o niczym innym tylko o koronawirusie?  Wchodzisz na portale informacyjne – widzisz COVID-19, włączasz TV – znów ten temat. Podobnie w radiu – ciągłe prognozy i wypowiedzi ekspertów. Dochodzisz do wniosku, że czas pandemii to nie jest dobry moment na rozpoczęcie swoich działań w mediach. Pokażę Ci, że niekoniecznie tak musi być i może zaistnieć Twoja marka w mediach.

To prawda, że głównym tematem mediów jest koronawirus. Jest
to całkowicie zrozumiałe. Problem, który rozprzestrzenił się na cały świat,
wpłynął na nasze zdrowie, bezpieczeństwo i codzienne funkcjonowanie.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez wydawnictwo Bauer,
w pierwszym okresie epidemii rósł udział Internetu jako medium z szybkimi,
aktualnymi informacjami, podobnie jak serwisy informacyjne w stacjach
telewizyjnych. Internet rósł również w zakresie streamingów. Zamknięte kina i
siedzenie w domu sprzyjało oglądaniu filmów i seriali online.

Coraz mniejsze
zainteresowanie koronawirusem

Obecnie zapotrzebowanie na informacje o koronawirusie maleje.
Chociaż wciąż szukamy informacji na temat rozwoju sytuacji, to aż 77% badanych
już nie chce czytać tylko i wyłącznie newsów na ten temat. Szukają rozrywki,
chwili dla siebie, porad, powrotu do normalności – również w mediach.

Badanie wskazuje, że w Wielkiej Brytanii 97% konsumentów używa
Internetu, 66% słucha muzyki online, 92% ogląda telewizję, 85% słucha radia,
72% czyta magazyny, 64% czyta dzienniki, a 45% badanych słucha podcastów.

Może to szansa właśnie
dla Ciebie, aby trafić do nowych klientów, zaistnieć w ich świadomości,
przekazać wartościowe treści za pomocą mediów?

Jak zainteresować media
swoim tematem w dobie koronawirusa?

Na pewno potrzebujesz zweryfikować swoją strategię
komunikacji. To, co było w planach na drugi i trzeci kwartał przewróciło się do
góry nogami. Pewne jest jedno – to nie jest moment, aby w ogóle zaprzestać działania
komunikacyjne. Wręcz przeciwnie. Potraktuj to jako szansę do trafienia do
nowych klientów, nowych grup docelowych. Wykorzystaj ten czas efektywnie.

Krok po kroku pokażę Ci jak przygotować tematy atrakcyjne dla mediów i Twojego odbiorcę.

  1. Oprzyj strategię komunikacji na wartości dla klienta

Zastanów się, jaką wartość możesz dostarczyć swoim dotychczasowym i nowym klientom. Przemyśl, w jakiej sytuacji znajduje się Twój klient, czego potrzebuje, jak możesz mu pomóc. Zrób burzę mózgów i wypisz wszystkie pomysły na porady i wskazówki, które przydałyby się Twojemu klientowi.

  1. Zrób listę mediów

Czy wiesz, w jakich mediach chcesz być? Gdzie jest Twoja
grupa docelowa? Co czyta, czego szuka, jakich treści na pewno nie wyszukuje w
Internecie, ale gdyby na nie trafiła, to byłaby zainteresowana?

Na przykład: obecnie dużo siedzę przy komputerze, na kanapie, na podłodze z dziećmi. Podziękowałabym za artykuł z 3 ćwiczeniami na zdrowy kręgosłup, które mogę wykonywać bezpiecznie sama w domu. Nie wyszukuję takiego materiału, bo to zawsze jest na końcu zadań i zwyczajnie o tym zapominam. Gdyby artykuł wyświetlił mi się na portalu lub pojawił się w ulubionej gazecie, chętnie bym przeczytała i zastosowała wskazówki.  

Wykonaj listę, w której znajdą się tytuły wymarzonych mediów
wraz z adresami mailowymi do redakcji i dziennikarzy. Na początek skoncentruj
się na portalach internetowych oraz prasie.

  1. Wybierz dobry temat

Wróć do swojej listy. Zastanów się, który temat będzie
pasował do aktualnej sytuacji, a jednocześnie rozwiąże obecny problem klienta,
zainspiruje i zmotywuje go do działania. Zauważ, że publikacja artykułu w
mediach daje Ci nie tylko możliwość nawiązania relacji z potencjalnym,
przyszłym klientem, ale jednocześnie występujesz w roli eksperta, doradcy,
który dodatkowo jest rekomendowany przez media.

  1. Sprawdź, czy Twój temat nie był już poruszony wcześniej przez redakcję

Przejrzyj portale i sprawdź czy temat, który chcesz
zaproponować już się nie ukazał. Raczej nie ma szans, aby w krótkim czasie
redakcja chciała podjąć ten sam temat ponownie. Chyba że reklamowo, co też ma
sens. Jestem przekonana, że teraz możesz wynegocjować dużo lepsze warunki za
reklamę.

  1. Skontaktuj się z redakcją

Napisz wiadomość z propozycją artykułu eksperckiego na
przygotowany przez Ciebie temat. Wyjaśnij, dlaczego ten temat jest ciekawy i
aktualny. Nie zapomnij się przedstawić i załączyć swoje bio, czyli informacje o
swoim doświadczeniu, wykształceniu, drodze zawodowej. Po to, aby dziennikarz
wiedział, z kim ma przyjemność.

  1. Dopnij szczegóły

Dopytaj czy dziennikarz przeprowadzi z Tobą wywiad na zaproponowany temat czy oczekiwałby rozmowy, na podstawie której powstanie artykuł z Twoimi wypowiedziami czy redakcja poprosi Ciebie o napisanie materiału. Jeśli to będą dwie pierwsze opcje, poproś dziennikarza o autoryzację. Pamiętaj, że dziennikarz nie jest specjalistą w Twojej dziedzinie i zwyczajnie może coś przekręcić. 

50 przykładowych tematów
atrakcyjnych dla mediów w dobie koronawirusa?

  1. Jak
    robić bezpiecznie zakupy online?
  2. Jak
    oszczędzać pieniądze?
  3. Jak
    zarządzać domowym budżetem?
  4. Jak
    zarządzać firmowym budżetem?
  5. Jak
    rozwijać biznes mimo kryzysu?
  6. Sprytne
    rozwiązania, jak dbać o ogród?
  7. Porządki
    w szafie
  8. Sprytne
    patenty na sprzątanie
  9. Pomysły
    dla majsterkowiczów
  10. Proste i szybkie dania dla całej rodziny
  11. Jak ćwiczyć w domu?
  12. Ćwiczenia kręgosłupa dla programisty
  13. Ćwiczenia kręgosłupa dla mamy
  14. Ćwiczenia na bolący nadgarstek
  15. Pomysły na zabawy z dzieckiem
  16. Jak samodzielnie pofarbować włosy?
  17. Jak zadbać o swoje paznokcie?
  18. Jak zostać swoim barberem – 3 patenty
    dla facetów, którzy chcą świetnie wyglądać na kwarantannie
  19. Top kosmetyki do domowej pielęgnacji
  20. Jak ćwiczyć jogę w domu?
  21. Domowe sposoby na zdrowe włosy
  22. Domowe SPA – jak odżywić i nawilżyć
    skórę
  23. Związek – jak wykorzystać kwarantannę
    na pogłębienie relacji?
  24. Jak radzić sobie z lękiem?
  25. Jak radzić sobie ze złością?
  26. Pierwsze objawy depresji
  27. Jak dbać o swoją kreatywność?
  28. Praca zdalna krok po kroku
  29. Przydatne narzędzia do pracy zdalnej
  30. Jak rozstać się z pracownikiem?
  31. Jak dbać o odporność?
  32. Jak zadbać o bezpieczeństwo seniorów?
  33. Jak korzystać z telemedycyny?
  34. Nowe technologie w służbie zdrowia
  35. Jak zadbać o relacje z dzieckiem?
  36. Co zrobić, żeby lepiej spać?
  37. Jak wygląda praktyka Calligraphy
    Health? (lub każda inna dziedzina)
  38. Jak przenieść swój biznes do świata
    online?
  39. Jak nagrać filmik do mediów
    społecznościowych?
  40. Jak zacząć malować akwarelą?
  41. Jak mówić, aby dobrze wypaść na
    video?
  42. Jak opanować złość i frustrację
    dziecka?
  43. Jak zaplanować posiłki?
  44. Jak nie podjadać między posiłkami gdy
    siedzisz w domu?
  45. Jak wygląda sytuacja firm w branży X?
  46. Jak godzić obowiązki domowe, rodzinne
    i zawodowe?
  47. Jak efektywnie zarządzać czasem?
  48. Jak zarządzać zmianą?
  49. Jak zarządzać sprzedażą w niepewnym
    czasie?
  50. O czym pamiętać startując z biznesem
    online, żeby nie złamać prawa?

Zastanów się, jaki temat pasuje do Ciebie i Twoich klientów i wypłyń na szersze wody komunikacji, dalej niż tylko bezpieczna przystań własnych profili mediów społecznościowych.

Więcej informacji na temat badania wydawnictwa Bauer przeczytasz TUTAJ

Może też zainteresuje Cię temat: Jak PR rozwija biznes?

Jeśli pojawią Ci się pytania do mnie, napisz: biuro@rolingerpr.pl Postaram się pomóc 🙂

rolinger-2

Skontaktuj się

  • +48 509 547 609

  • biuro@rolingerpr.pl

Dołącz do mnie