Rozwijasz własną markę. Idzie Ci nieźle, ale czujesz, że czas dotrzeć do większego grona odbiorców i zyskać szerszą renomę jako ekspert w branży. Chcesz stać się opiniotwórczą, widoczną marką. Jak to zrobić? Przeprowadź kampanię PR. Wytłumaczę Ci, na czym polega taka kampania, jakie korzyści Ci da i jak ją dobrze zaplanować.

Czym jest kampania PR?

Kampania PR to niestandardowe działania marketingowe, których celem jest wzmacnianie wuzerunku swojej marki poprzez budowanie wartościowych relacji z partnerami biznesowymi, klientami oraz mediami. Działaniami PR-owym są np.:

  • Eventy branżowe, na które zaprasza się znanych ekspertów.
  • Kampanie społeczne. 
  • Publikacje badań i raportów.
  • Publikacje i wystąpienia w prasie, radiu czy w telewizji. 
  • Różne formy współpracy z influencerami (artykuły gościnne, wspólne live’y, recenzje).
  • Współprace z patronami medialnymi.

Co osiągniesz dzięki kampanii PR?

Dobrze zrealizowana kampania PR-owa sprawia, że marka staje się rozpoznawalna i zapada w pamięć. W głowie odbiorcy powstaje sieć skojarzeń związanych z marką – z jej misją, wartościami, z tym, co tworzy jej esencję. Marka przestaje być jedną z wielu, a zaczyna być marką, którą klienci cenią i której ufają. Marka, która ma dobry PR, staje się też autorytetem dla innych marek. To ona formułuje ważne opinie i wyznacza trendy. 

Kampania PR jest nastawiona na długofalowe dbanie o pozytywny wizerunek marki. To odróżnia działania PR-owe od innych działań marketingowych, które skupiają się na realizacji bieżących celów biznesowych, np. promocji produktu czy usługi. 

Jak dobrze zaplanować działania PR?

Gdy układam z klientami strategią PR, zawsze zaczynam od znalezienia głównej idei związanej z wizerunkiem marki. Czegoś, co będzie spinało wszystkie nasze działania medialne. Żeby pojawiła się taka big idea, zadaj sobie 6 pytań:

1. Jaki cel chcesz zrealizować?

Organizujesz otwarcie nowego oddziału i chcesz dotrzeć z tą informacją do jak największej ilości osób? A może chcesz zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie? Jasno określ cel kampanii. Od tego zależy, jakie działania medialne podejmiesz i jakie materiały prasowe przygotujesz.  

2. Czego potrzebują Twoi klienci?

Określ, do kogo chcesz skierować swoją kampanię. Do jakiej grupy chcesz trafić? Następnie zastanów się, czego chcą Twoi odbiorcy. Jakie mają wyzwania, obawy i pragnienia? Dzięki temu przygotujesz treści, które będą dla nich interesujące.  

3. Co chcesz przekazać?

Teraz pora na określenie głównego przesłania Twojej kampanii PR-owej. Jaki temat chcesz poruszyć? Jakie problemy odbiorców rozwiązać? Jaką zmianę spowodować w świecie? Tu warto wykorzystać wiedzę z poprzedniego pytania. Cele Twojej kampanii nie mogą być oderwane od oczekiwań klientów.  

4. Co chcesz zrobić?

Określ, jakie działania zrealizujesz w ramach kampanii PR. W jakich mediach chcesz się pojawić? Czy lepiej skoncentrować się na mediach społecznościowych, czy tradycyjnych mediach? A może warto połączyć oba te światy? Chcesz wysyłać newsletter? Założyć podcast?

5. Kiedy chcesz to zrobić? 

Nałóż sobie określone ramy czasowe. Zdecyduj, jak długo ma trwać kampania, i po jakim czasie chcesz zobaczyć jej efekty. Ułóż harmonogram działań, żeby systematycznie realizować całą kampanię.

6. Jak zmierzysz efekty kampanii?

W jaki sposób sprawdzisz, czy kampania osiągnęła cele, na jakich Ci zależy? To także warto określić już podczas planowania kampanii. Zorientuj się, jakie narzędzia do analityki internetowej możesz wykorzystać. 

Przygotuj kampanię PR z moją pomocą

Wydaje Ci się, że realizacja własnej kampanii PR to jakaś „rocket science”? Żeby kampania była przemyślana, faktycznie przydaje się nieco medialnego doświadczenia. Dlatego właśnie przygotowałam dla Ciebie masterclass „Kampania PR. Jak wznieść markę na wyższy poziom (nie za milion monet)?”. W nagraniu omawiam szczegółowo:

  • Na czym polega kampania PR.
  • Jakie są podstawowe sposoby budowania widoczności.
  • Jakie działania PR-owe wdrożyć.
  • Jak zaplanować kampanię PR krok po kroku.

Sprawdź szczegóły TUTAJ

Zaplanuj swoją kampanię PR i spraw, żeby świat o Tobie usłyszał. Powodzenia!

rolinger-2

Skontaktuj się

  • +48 509 547 609

  • biuro@rolingerpr.pl

Dołącz do mnie