Organizujesz branżową konferencję? Przygotowujesz badanie rynku, które opublikujesz w formie raportu? Wydajesz książkę? A może właśnie ruszasz w firmie z nową usługą? Jest coś, co doda blasku Twoim działaniom. To patronat medialny. Dowiedz się, na czym polega współpraca z patronem medialnym, jakie daje korzyści i jak zorganizować taką współpracę.

Patronat medialny – co to jest?

Patronat medialny polega na tym, że znana instytucja lub osoba promuje Twoją markę i to, co robisz. Patronem medialnym może więc być redakcja popularnego czasopisma, stacja telewizyjna czy radiowa, organizacja rządowa, fundacja lub uznany ekspert. 

Jakie działania promocyjne możesz podjąć wraz ze swoim patronem medialnym? Tutaj możliwości jest wiele: 

  • artykuł w prasie lub w internecie, 
  • wywiad w audycji radiowej lub w podcaście,
  • posty lub spotkanie na żywo w mediach społecznościowych,
  • umieszczenie logotypu patrona w materiałach promocyjnych, 
  • udzielenie wsparcia finansowego czy rzeczowego.

Jakie korzyści daje patronat medialny?

Patronat medialny pozwala przede wszystkim zwiększyć zasięg wydarzenia. Twoja marka staje się bardziej rozpoznawalna, a inicjatywa dociera do nowych odbiorców. Jednak to nie jedyne korzyści. 

Patronat medialny zwiększa także Twoją wiarygodność. Znane nazwisko czy znana marka potwierdzają, że to, co robisz, jest interesujące. Działa tu także efekt aureoli – prestiż patrona „spływa” na Ciebie. Skoro wielcy promują Twoją markę, musi być godna zaufania. W ten sposób zyskujesz dobry PR i wzmacniasz medialny wizerunek. 

Jak przebiega współpraca z patronem medialnym?

Współpracę z patronem medialnym można podzielić na 3 etapy:

1. Przygotowania do współpracy z patronem.

Zanim zaczniesz wysyłać prośby o patronat, zastanów się, co konkretnie chcesz osiągnąć dzięki patronatowi. Jakie działania promocyjne Cię interesują? Do jakich odbiorców chcesz trafić? Jakie media lub jacy eksperci najlepiej wesprą Twoją inicjatywę? Gdy masz już odpowiedzi na te pytania, przygotuj ofertę patronacką, którą roześlesz do mediów.

2. Realizacja współpracy z patronem.

Jeśli masz już pozyskanych patronów, czas na działania promocyjne. Ważne, żeby przygotować dokładny harmonogram działań i czuwać, żeby nasz patron otrzymywał wszystkie informacje na bieżąco.

3. Zmierzenie efektów patronatu.

Po zakończeniu współpracy z patronem warto podsumować efekty działań promocyjnych. Takie podsumowanie warto wysłać do patronów wraz z oficjalnym podziękowaniem za wsparcie. Dzięki temu łatwiej będzie nam pozyskać kolejny patronat w przyszłości.

Dowiedz się więcej o współpracy z patronem medialnym.

Chcesz przygotować się do współpracy z patronem medialnym? Przygotowałam specjalny masterclass, w którym krok po kroku wyjaśniam:

  • Jak opowiedzieć o swojej inicjatywie, żeby zdobyć patronat medialny.
  • Jakie działania zaplanować w ramach patronatu medialnego.
  • Jakie materiały prasowe przygotować dla patronów. 
  • Jak nie pogubić się w realizacji działań promocyjnych. 
  • Jak zmierzyć efekty współpracy z patronem medialnym. 

Omówię także przykłady moich klientek, które z rozmachem rozwinęły biznes między innymi dzięki współpracy z mediami. 

Dołącz do masterclassu „Patronat medialny. Jak osiągnąć efekt WOW we współpracy z patronem medialnym?”

Sprawdź szczegóły TUTAJ.

Trzymam kciuki za Twoje przedsięwzięcia i współpracę z mediami!

rolinger-2

Skontaktuj się

  • +48 509 547 609

  • biuro@rolingerpr.pl

Dołącz do mnie