Publikacja w mediach – oto najważniejszy cel, w jakim wysyłamy komunikaty prasowe do dziennikarzy. Czy więc brak publikacji od razu oznacza, że agencja PR jest kiepska, a kilkadziesiąt publikacji przesądza o wielkim sukcesie? Oczywiście to zależy. Powiem Ci, jak podchodzę do efektów wysyłki komunikatów prasowych w swojej agencji. I to na konkretnych przykładach zaczerpniętych ze współpracy z klientami.

Od czego zależy skuteczność wysyłki komunikatu prasowego

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na tematykę komunikatu prasowego. Agencja może się chwalić, że wypracowała bardzo dużo publikacji, ale temat mógł być po prostu bardzo nośny. W czasach pandemii wystarczyło wysłać tekst związany np. z pracą zdalną, a szansa, że dziennikarz zainteresuje się informacją i wykorzysta ją w publikacji, była naprawdę ogromna. Nie wszystkie tematy są „samograjami”. W przypadku bardziej niszowego tematu nawet jedna czy dwie publikacje to już świetny wynik.

O ocenie efektów wysyłki komunikatu prasowego decyduje także sam cel działań PR-owych. Inaczej jest, gdy budujemy markę osobistą/markę eksperta i dzielimy się wiedzą, a inaczej gdy prowadzimy szeroko zakrojoną kampanię społeczną lub chcemy wypromować nowe przedsięwzięcie. W tym drugim przypadku liczymy na zdecydowanie większą ilość publikacji.

No i w końcu o sukcesie wysyłki materiałów do prasy decyduje miejsce publikacji. Niekiedy jedna publikacja w prestiżowym magazynie o dużym zasięgu może przynieść marce więcej profitów niż dziesięć publikacji w mniej poczytnych mediach. 

Zajrzyj także do mojego artykułu Wysyłka komunikatów prasowych do mediów – dlaczego jest ważna i po co agencje PR to robią?

Co jest dla mnie ważne podczas wysyłki komunikatów prasowych

Zaczynając pracę z nowym klientem, zawsze tłumaczę, że wysyłka komunikatów prasowych jest trochę jak zapraszanie kogoś na randkę – chcemy zaprezentować się jak najlepiej, ale decyzję podejmuje druga strona. To ostatecznie od dziennikarza i redakcji zależy, czy pojawimy się na łamach prasy lub otrzymamy zaproszenie do audycji. 

Żadna (uczciwa) agencja PR nie zagwarantuje konkretnej ilości publikacji w miesiącu czy w roku. Rolą agencji jest jednak przygotować materiał dla mediów tak, żeby maksymalnie zwiększyć szansę na publikację. Gdy pracuję nad wysyłką komunikatów prasowych dla swoich klientów, zwracam więc uwagę, żeby:

  • Komunikat ujmował temat w sposób interesujący dla mediów.
  • Media, do których wysyłamy komunikat, były dobrane do branży klienta i tematyki tekstu.
  • Treść była opracowana zgodnie z normami redakcyjnymi, żeby dziennikarz naniósł jak najmniej zmian przed ewentualną publikacją.
  • Treść była merytoryczna i wysokiej jakości, aby komunikat rzeczywiście wspierał pracę redakcji.

I najważniejsze – komunikat prasowy musi realizować długofalową strategię wizerunkową. Dlatego wysyłka materiałów do mediów to zawsze wiąże się dla mnie z naprawdę głębokim poznaniem marki klienta. To nie praca na parę dni, a raczej na długie miesiące.

Zajrzyj także do mojego artykułu Jak wygląda współpraca z agencją (Rolinger)PR?

Przykłady wyników wysyłki komunikatów prasowych moich klientów

Czas na twarde dane. Jakie efekty udało mi się wypracować z klientami mojej agencji? Oto wybrane przykłady.

Komunikat ekspercki / poradnikowy

FootMedica Klinika Zdrowie Stopy
Temat informacji prasowej: Co można wyczytać z wyglądu stóp?
Liczba publikacji: 20.
Top Media: rp.pl, claudia.pl, dobra-mama.pl, gazeta.pl, mamadu.pl, interia.pl, rp.pl, Samo Zdrowie, Magazyn Bieganie, Zdrowie, PANI, Świat Kobiety, Be Active, Kurier TV.

Kobieca Fizjoterapia
Temat: Bolesne miesiączki to nie element kobiecości tylko sygnał, że coś jest nie tak.
Liczba publikacji: 9.
Top Media: wizaz.pl, mjakmama24.pl, dziennik.pl, dobra-mama.pl, Radio dla Ciebie, Dobre Rady.

 

 

 

 

 

 

Komunikat biznesowy / produktowy:

PelviFly
Temat: Startup Pelvifly - nowoczesne rozwiązanie wstydliwego problemu kobiet.
Liczba publikacji: 21.
Top Media: mamstarup.pl, polki.pl, poradnikzdrowie.pl, zwierciadlo.pl, gazeta.pl, Gazeta Wyborcza Tylko Zdrowie, Show, Be Active, Wysokie obcasy, Startu Magazine, Poradnik domowy, Twój STYL, Samo Zdrowie.

OREKA Laboratories
Temat: Nowość: Oreka – biodegradowalne kostki do demakijażu.
Liczba publikacji: 20.
Top Media: wizaz.pl, wysokieobcasy.pl, papilot.pl, kobieta.pl, interia.pl, avanti24.pl, biotechnologia.pl, Puls Biznesu, Fakt, Zwierciadło.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuev
Temat: Nuev - nowa marka kosmetyczna chroniąca przed alergiami i smogiem
Liczba publikacji: 51
Top Media: avanti24.pl, polki.pl, interia.pl, mamstartup.pl, wyborcza.pl, zwierciadlo.pl, wp.pl, onet.pl, kobieta.pl, Twój STYL, VOGUE, Newsweek Zdrowie, Be Active, VIVA!, Glamour, PANI. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komunikat produktowy:

FootMedica Klinika Zdrowej Stopy
Temat: Innowacyjny laser LUNULA do leczenia grzybicy paznokci.
Liczba publikacji: 8.
Top Media: interia.pl, gazeta.pl, Show, Zdrowie, Zwierciadło.

Omówienie raportu na podstawie danych:

Talent Development Institiute
Temat: Raport dotyczący rozwoju kompetencji menedżerskich i wyzwań, jakie stoją przed menedżerami. Ogólnopolskie badanie HR
Liczba publikacji: 16
Top Media: pulshr.pl, biznestuba.pl, mycompanypolska.pl, pb.pl, Puls Biznesu, rp.pl, Rzeczpospolita, Chilli Zet 

Fundacja Rodzic w Mieście
Temat: Raport poparty badaniem dotyczący sytuacji matek na rynku pracy
Liczba publikacji: 66
Top Media: newsweek.pl, polityka.pl, wysokieobcasy.pl, strefabiznesu.pl, mycompanypolska.pl, Newsweek, Radio Nowy Świat, Chilli Zet, TOK FM, Polskie Radio 24, Pytanie na śniadanie

 

Czas podbić media? Zróbmy to razem

Jeśli chcesz rozwinąć swoją markę dzięki obecności w mediach, zapraszam Cię do kontaktu. Umówimy się wstępną konsultację i porozmawiamy o naszej współpracy. 

Dla osób, które chcą wejść w świat mediów, przygotowałam także e-book Jak współpracować z mediami? Znajdziesz w nim m.in. wskazówki, jak przygotować się do wysyłki komunikatów prasowych.

rolinger-2

Skontaktuj się

  • +48 509 547 609

  • biuro@rolingerpr.pl

Dołącz do mnie