Gdy współpracuję z klientem, przynajmniej raz na miesiąc wysyłamy do mediów informację prasową. I nie ma zmiłuj. Komunikat prasowy być musi. To sposób, żeby przypomnieć o marce, utrzymać kontakt z mediami i – last but not least – zyskać publikację. Jednak informacja prasowa spełni swoją funkcję tylko wtedy, gdy uwiedzie dziennikarza. O czym więc pisać, żeby media pokochały Twoją markę? Oto 10 tematów, które możesz wykorzystać.

1. A ja myślę, że….

Ekspercki komentarz do bieżących wydarzeń to coś, co zawsze przyciągnie uwagę dziennikarza. Ma gotowy materiał, który od razu może wykorzystać. Ty możesz z kolei zaprezentować swój punkt widzenia jako eksperta. Ujmij temat z oryginalnej perspektywy i przedstaw ciekawe wnioski. Komentarz ekspercki koniecznie podeprzyj własnymi doświadczeniami – to go uwiarygodni.  

Przykład z mojej współpracy:

https://stronakobiet.pl/kariera-kosztem-dziecka-master-coach-rozwiewa-mity-na-temat-pracy-kobiet/ar/c6-16339143

2. Wszystko zaczęło się od…

Jak powstała Twoja firma? Czy w jej rozwoju były jakieś przełomowe, trudne momenty? Skąd wziął się pomysł na Twój najnowszy produkt? Uwielbiamy słuchać historii. Wykorzystaj to i opisz w informacji, jak wyglądała droga do punktu, w którym teraz jest Twój biznes. Podkreśl, czego inni przedsiębiorcy mogą się nauczyć dzięki Twojej historii.

Przykład z mojej współpracy:

https://innpoland.pl/135949,wysmialy-ja-koncerny-grantu-nie-dostala-bo-za-mloda-polka-osmieszyla-finansjere-i-sprzedaje-srodek-na-grozna-chorobe 

3. Nasza specjalność to…

Napisz informację prasową o tym, czym się zajmujesz. Ale nie chodzi o katalog Twoich produktów czy usług. Podziel się z klientami wiedzą. Pokaż zaplecze pracy. Takie informacje i ciekawostki potwierdzą, że jesteś ekspertką/ekspertem w swojej dziedzinie, i zbudują zaufanie do Twojej marki.

4. Zmiany, zmiany, zmiany…

Twoja firma na pewno zmieniła się na przestrzeni lat. Porównanie, jak funkcjonowała kiedyś, a jak teraz, może Cię doprowadzić do ciekawych wniosków. Może to świadectwo jakichś globalnych zjawisk czy trendów? Ten temat pokaże, że Twoja firma potrafi elastycznie reagować na zmieniającą się rzeczywistość.

5. To Ci pomoże!

Poradniki, instrukcje, przewodniki krok po korku przyciągają uwagę czytelników, więc dziennikarze doceniają informacje, w których pokazujesz swoje know-how. Możesz przy okazji zaprezentować swoją ofertę i wypromować nowości.

Przykład z mojej współpracy:

https://dobra-mama.pl/strefa-mamy/3-najczestsze-problemy-stop-wiosna-i-latem/

6. Współpracujemy z…

Udane współprace biznesowe to dobry temat na informację prasową. Tym bardziej, jeśli to współpraca z prestiżową, znaną marką. Jej splendor doda znaczenia także Twojej firmie. W tekście pokaż, jak wyglądała historia współpracy, co dzięki niej osiągnęła Twoja firma i czego Cię nauczyła współpraca. 

Przykład z mojej współpracy:

https://www.dlahandlu.pl/nowe-produkty/kosmetyki-nuev-wchodza-do-drogerii-super-pharm,85615.html

7. Sprawdziliśmy, że…

Badania, ekspertyzy, raporty, statystyki to coś, co dziennikarze uwielbiają. Zwłaszcza w mediach branżowych. Jeśli Twoja firma uzyskała ciekawe dane, koniecznie przedstaw je w informacji prasowej. Są duże szanse, że dziennikarz wykorzysta dane i powoła się na Ciebie w tekście. Dzięki temu wzmocnisz swoją pozycję eksperta.

Przykład z mojej współpracy:

https://mycompanypolska.pl/artykul/jakie-wyzwania-stoja-przed-kadra-menedzerska-nie-tylko-efektywna-praca-zdalna/5963

8. Idziemy w stronę…

Jakie cele stawiasz swojemu biznesowi? Dokąd chcesz dojść? Czym dla Ciebie jest sukces? Co Cię motywuje? Takie pytania mogą sygnalizować, w jakim kierunku rozwija się cała Twoja branża. Warto połączyć wizję rozwoju własnego biznesu z ogólnymi trendami.

9. Jesteśmy dumni z…

Rekordowe zyski, wprowadzenie usługi, która zrewolucjonizowała sektor, a może nowy pomysł na integrację pracowników? W informacji prasowej zawsze warto pochwalić się swoim sukcesem.

Przykład z mojej współpracy:

https://wirtualnekosmetyki.pl/-newsy-producenci/kosmetyki-nuev-dostepne-w-sieci-super-pharm

10. To nie tak, jak myślisz…

Obalanie mitów związanych z branżą to pomysł na tekst, który na pewno „zaskoczy”. Nie bój się podejmować kontrowersyjnych tematów, które ukazują „drugą stronę” problemu. Pokażesz się jako ekspert, który ma własne, odrębne zdanie. Media to lubią!

Przykład z mojej współpracy:

https://mamstartup.pl/co-jest-innowacja-a-co-nie-i-dlaczego-nam-to-sie-myli-zuzanna-mikolajczyk-know-how-match/

Czy informacja prasowa zawsze zadziała?

Pamiętaj, że nigdy nie ma gwarancji, że wysyłka informacji prasowej zaowocuje publikacją. Możesz znaleźć rewelacyjny temat i opisać go w porywający sposób, ale ostateczna decyzja zawsze zależy do dziennikarza i redakcji. Jednak pamiętaj, że nie zawsze chodzi o dokładną publikację informacji prasowej. Najczęściej chodzi o to, aby dziennikarza zainspirować, zaprezentować eksperta lub firmę i pokazać, że warto razem coś zrobić. 

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, zapraszam Cię do mojego artykułu Wysyłka komunikatów prasowych – od czego zależą efekty?

rolinger-2

Skontaktuj się

  • +48 509 547 609

  • biuro@rolingerpr.pl

Dołącz do mnie