Decyzja zapadła. Chcesz zacząć promować swoją markę w mediach. Oczami wyobraźni już widzisz siebie na łamach Forbesa lub w studio TVN-u. Zaczynasz rozglądać się za agencją PR, która pomoże Ci zrealizować te śmiałe plany. Tylko… jak w ogóle wygląda współpraca z agencją PR? 

Oczywiście każda agencja PR ma swój własny styl pracy i nieco inaczej prowadzi klienta. Czego możesz się spodziewać, gdy zaczniesz współpracę z agencją Rolinger PR? Wyjaśnię Ci wszystko krok po kroku. 

Działam jak butikowa agencja PR 

Na początku ważna rzecz – Rolinger PR to butikowa agencja PR. Współpracuję głównie z markami z sektora MŚP. Uważam, że małe marki mają ogromny potencjał i zasługują na to, aby świat o nich usłyszał. 

Jako butikowa agencja PR dbam o to, aby podchodzić do klientów naprawdę indywidualnie. I to nie jest słowo-wytrych. Specyfiką mojej agencji jest relacyjność. Dlatego współpracuję z klientami głównie w modelu 1:1. Spotykamy się, rozmawiamy i działamy wspólnie. W pracy wspiera mnie zespół, ale wszystkie kluczowe elementy projektów dopinam osobiście. 

Stawiam nie na ilość, ale na jakość publikacji

Do obecności w mediach podchodzę strategicznie. To nie ilość publikacji stanowi o sukcesie medialnym marki. Nie chodzi o to, żeby moi klienci byli na mało znanych portalach, „uganiali się” za każdą publikacją i poświęcali mnóstwo czasu na współpracę z mediami. Dbam o to, aby odejmować pracy klientom, a nie jej dodawać. Ważne jest dla mnie, aby publikacje realnie wpływały na rozwój marki. 

Dlatego pracuję przede wszystkim nad tym, żeby każda publikacja budowała wizerunek marki zgodny z opracowaną strategią. Zależy mi też, żeby jak najmocniej wykorzystać obecność marki w mediach. 

Krótko- lub długofalowa współpraca 

Współpraca z Rolinger PR  może wyglądać różnie w zależności od potrzeb klientów. Realizuję zarówno projekty, które trwają 3, 6 lub 9 miesięcy, jak i takie, które zamykają się w 1 miesiąc. Wszystko zależy od oczekiwań osoby, która się do mnie zgłasza.

Jednak nie ukrywam, że najlepsze efekty daje współpraca długofalowa. Obecność  w mediach opiera się na kontakcie człowieka z człowiekiem, budowaniu relacji, pozyskiwaniu szacunku i zaufania. A tego nie można osiągnąć szybko. Trzeba działać z wyczuciem i systematycznie.

Jak wygląda więc u mnie współpraca typu LONG TERM? 

1. Pierwszy kontakt

Przed nawiązaniem współpracy spotkamy się na konsultacji wstępnej. Opowiadasz mi o swojej marce i o tym, czego oczekujesz po naszej współpracy. Ja przedstawiam Ci ogólny plan działania. 

Jeśli zdecydujemy się na współpracę, podpisujemy umowę i zaczynamy.

2. Warsztaty strategiczne 

Żebym mogła wspierać Cię w działaniach medialnych, muszę od podszewki poznać Twoją markę – czym dokładnie się zajmujesz? Co cię wyróżnia? Jak chcesz rozwijać swój biznes? Dlatego naszym pierwszym (niezwykle ważnym!) krokiem są warsztaty strategiczne.  

Warsztaty strategiczne dzielę na 3 części:

  1. Audyt działań i analiza otoczenia – tu analizujemy zarówno Twoje sukcesy, jak i wyzwania, przed jakimi stoisz. Omawiamy także trendy rynkowe i przyglądamy się konkurencji.
  2. Twoja marka i Twój cel – tu znajdujemy Twoje wyróżniki i określamy misję Twojej marki. A potem ustalamy, co w Twojej marce będzie chwytliwe dla mediów.
  3. Grupa docelowa – tu koncentrujemy się na Twoich odbiorcach. Kim oni są? Kogo chcesz przyciągnąć? 

Warsztat strategiczny trwa zazwyczaj 5 godzin. Możemy go także rozdzielić na 3 spotkania po 90 minut.

3. Big Idea i strategia PR 

Po warsztatach strategicznych opracowuję główną ideę związaną z Twoim wizerunkiem w mediach – to będzie punkt odniesienia we wszystkich naszych działaniach. Opracowuję także strategię PR, czyli koncepcję budowania wizerunku Twojej marki w mediach. W pracy nad koncepcją PR wspiera mnie zaufana dziennikarka, która ma doświadczenie w pracy w topowych mediach.

Strategia PR zawiera dokładny plan komunikacji z różnego typu mediami (prasa, portale, radio, tv) oraz z influencerami (podcasty, live'y, artykuły gościnne) wraz z harmonogramem. 

Praca nad strategią trwa zazwyczaj 1-2 tygodnie. Całą wizję przedstawiam w formie prezentacji, którą omawiamy podczas 60-minutowego spotkania.

Zajrzyj też do mojego artykułu 4 kluczowe etapy w budowaniu strategii komunikacji marki.

4. Konsultacja mediowa

Czas przygotować się na spotkanie z mediami. Zapraszam Cię na specjalne konsultacje mediowe, podczas których wprowadzam Cię w świat prasy, radia i telewizji. Daję konkretne wskazówki, jak dobrze wypaść w mediach. Dowiadujesz się, co warto robić, a czego nie warto, jak przemycić ważne informacje bez nachalnej promocji, z jakich narzędzi komunikacyjnych korzystać, aby zrealizować swoje cele komunikacyjne itd.

Czas trwania konsultacji mediowej to około 1,5 godziny.

5. Podstawowe materiały do mediów

Teraz przygotowujemy pakiet podstawowych materiałów, jakie będziemy udostępniać mediom – Twój biogram, opis działalności, historię marki. Opracowujemy te treści tak, żeby w paru słowach wydobyć Twoje największe atuty jako ekspertki/eksperta i zaintrygować media tym, czym się zajmujesz. 

Zajrzyj także do mojego artykułu Od czego zacząć kontakt z mediami?

6. Stałe wsparcie medialne

Wszystkie wymienione etapy powinny zamknąć się do miesiąca. Potem zaczynamy realizować plan komunikacji z mediami. Ten etap współpracy może trwać tak długo, jak chcesz. Każdego miesiąca wspieram Cię w systematycznych działaniach medialnych:

  • Monitoruję branżowe media.
  • Przygotowuję informację prasową lub pitch letter.
  • Zajmuję się dystrybucją materiałów prasowych do dziennikarzy.
  • Przeprowadzam rozmowy indywidualne z dziennikarzami oraz influencerami. 
  • Aktywnie aranżuję wywiady i spotkania z dziennikarzami.
  • Przygotowuję Cię do każdego wystąpienia, wywiadu czy spotkania z dziennikarzem.
  • Na koniec miesiąca otrzymujesz ode mnie raport ze wszystkich działań, jakie udało nam się zrealizować

W czasie stałego wsparcia medialnego jestem z klientem cały czas w kontakcie – spotykam się online lub rozmawiam telefonicznie. Klient może liczyć na moje doradztwo w zakresie komunikacji i budowania marki. Dzięki temu, że pracuję z klientem w modelu stałym, dobrze znam jego markę. A jako doświadczony PR-owiec wiem, czego potrzebuje dziennikarz. To pozwala mi znaleźć przepis na to, żeby wystąpienia klienta zrobiły w mediach jak najlepsze wrażenie, a jednocześnie realizowały wizję rozwoju marki.  

Czas podbić media? Zróbmy to razem!

Jeśli chcesz rozwinąć swoją markę dzięki obecności w mediach, zapraszam Cię do kontaktu. Umówimy się wstępną konsultację i porozmawiamy o naszej współpracy. 

Dla osób, które chcą wejść w świat mediów, przygotowałam także e-book Jak współpracować z mediami? 

To jak? Już czas, żeby świat o Tobie usłyszał, prawda? 

rolinger-2

Skontaktuj się

  • +48 509 547 609

  • biuro@rolingerpr.pl

Dołącz do mnie