Co zrobić, aby stać się znanym ekspertem w swojej branży? Jakie działania podjąć, aby wzmacniać swoją wiarygodność i zwiększać zaufanie klientów? Jakie korzyści dla biznesu przyniesie Ci ceniona marka eksperta? W artykule znajdziesz odpowiedzi.

Budowanie rozpoznawalnej marki osobistej stało się kluczowym elementem rozwoju biznesów. Dlatego dziś nie pytamy czy warto budować silną markę eksperta. Przede wszystkim zastanawiamy się jak mądrze zarządzać swoją markę i budować jej ekspercki wizerunek? Jak optymalizować działania by jednocześnie osiągać zamierzone efekty?

Możesz mieć wątpliwości...

Być może jesteś osobą, która wciąż sceptycznie podchodzi do budowania swojej marki eksperta. Po pierwsze, kojarzy Ci się z wyskakiwaniem z lodówki, a po drugie z tworzeniem nieskończonej ilości treści, artykułów, postów, video, które w efekcie nie przynoszą rezultatu. Jednak budowanie marki eksperta ma sens i dostarcza konkretne profity.

Jakie korzyści niesie znana i ceniona marka eksperta?

  1. Odbiorcy zaczynają kojarzyć Cię z Twoją branżą.
    Przyciągasz osoby zainteresowane tym, co robisz. Gdy w głowie zrodzi im się pomysł z Twojej dziedziny będą chciały zrealizować go właśnie z Tobą.
  2. Skracasz dystans.
    Dzięki temu, że jesteś widoczną marką, klienci czują, że już Ciebie znają. Zaczynają darzyć Cię zaufaniem, są przekonani do współpracy. Dzięki temu proces sprzedaży znacznie się skraca.
  3. Przyciągasz wymarzonych klientów i co więcej wyedukowanych.
    Oni już są świadomi wartości Twojej usługi.
  4. Dystansujesz konkurencję.
    Stajesz się numerem 1. Obserwują Cię klienci, a konkurencja zaczyna bacznie Ci się przyglądać.
  5. Drożej wyceniasz swoje produkty i usługi.
    Współpraca z ekspertem kosztuje więcej. Ekspert ma wiedzę i szerokie doświadczenie, a dodatkowo ciągle inwestuje w swój rozwój. Przy współpracy z taką osobą nie tylko z powodzeniem zrealizujesz projekt, ale również otrzymasz wartościowe doradztwo.

Co jest kluczowe w budowaniu marki eksperta?

Budowanie marki eksperta jest procesem. Przede wszystkim, wymaga czasu, zaangażowania, dbałości o detale oraz przemyślanej strategii. Tutaj nie ma drogi na skróty. Co więcej liczy się pomysł na siebie i cierpliwość w realizacji celu.

Ważne jest dbanie o tzw. punkty wiarygodności. Odbiorcy muszą zaufać, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu. Co to oznacza? Na przykład,  gdy jesteś chory wolisz porozmawiać z lekarzem czy z coachem, który pasjonuje się medycyną?

W tym przypadku właśnie tytuł lekarza medycyny jest punktem wiarygodności. Wykształcenie, tytuł naukowy, dorobek zawodowy czy historia życiowa – to punkty, które zwiększają wiarygodność eksperta.

Zdobywaj punkty wiarygodności

Aby zbudować znaną i cenioną markę eksperta musisz zdobywać punkty wiarygodności. Czy brak tytułu dr. przed Twoim nazwiskiem dyskredytuje Cię? Oczywiście, że nie. W tym artykule podpowiem Ci, co zrobić, aby zyskać dodatkowe punkty wiarygodności?

Składa się na to szereg działań PR, które możesz wykorzystać w budowaniu swojej marki eksperta. Pamiętaj:

Budowanie marki eksperta to proces, który zamyka się w dzieleniu się wiedzą i budowaniu relacji.

Na dobry początek budowania marki eksperta

Te porady będą szczególnie pomocne dla osób, które mają wykonaną analizę wyjściową swojej marki. W tym artykule przedstawiam konkretne wskazówki bez omówienia analizy sytuacji wyjściowej.

To, co musisz mieć, aby zacząć budować markę eksperta to po pierwsze wiedzę i praktyczne doświadczenie w swojej dziedzinie, a po drugie przekonanie, że masz wartościową wiedzę do przekazania swoim odbiorcom.

4 kroki do budowania znanej i cenionej marki eksperta

Tak jak pisałam budowanie marki eksperta jest maratonem. Wymaga przygotowania i cierpliwości w osiągnięciu celów. Dodatkowo ważna jest aktywność na wielu polach, aby dzielić się wiedzą i budować relacje z odbiorcami.

Jakie kroki przybliżą Cię do znanej i cenionej marki eksperta?

  1. Komunikacja z odbiorcami online

Nie musisz być aktywny we wszystkich mediach społecznościowych.  Na początek wybierz 1 kanał mediów społecznościowych, w którym wiesz, że jest Twoja grupa docelowa. Tam zacznij prowadzić profesjonalną komunikację. Masz szeroki wachlarz możliwości. Możesz prowadzić konto w mediach społecznościowych – LinkedIn, Facebooku, Instagram lub tworzyć treści video na Youtube. Nie tylko publikuj treści, ale też wchodź w interakcje – bądź aktywny na innych profilach, komentuj, udzielaj wskazówek i po prostu buduj relacje.

Swoje miejsce w sieci możesz budować na wiele sposobów. Możesz pisać bloga lub nagrywać podcast. Masz wiele możliwości do dzielenia się wiedzą i budowania relacji online.

  1. Wystąpienia na wydarzeniach (branżowych)

Oczywiście w roli prelegenta. Świat konferencji powoli wraca, ale część wydarzeń z powodzeniem odbywa się w świecie online. Występowanie publiczne dodaje kolejnych punktów do wiarygodności. Tutaj dzielisz się nie tylko swoją wiedzą, ale dodatkowo musisz opanować występowanie przed publicznością.

Wystąpienie publiczne wymaga pracy na wielu polach (ciekawa prezentacja, opanowanie tremy, wystąpienie przed publicznością, storytelling), jednak dostarcza ogrom satysfakcji oraz podnosi zaufanie odbiorców. Jest to też doskonała okazja budowania relacji zarówno z uczestnikami wydarzenia, jak i innymi prelegentami, co może poskutkować ciekawymi współpracami, inicjatywami i wzajemnym promowaniem swoich usług.

  1. Obecność w mediach

Do mediów zapraszane są osoby nieprzeciętne – takie, które mają szeroką wiedzę, doświadczenie, zajmują wysoką pozycję, są liderami ciekawych projektów. W mediach nie pojawia się każdy. Jest to miejsce dla osób, które są wiarygodnym źródłem informacji. I właśnie obecność w mediach sprawia, że nad głową eksperta pojawia się aureola wiarygodności. Media podnoszą również prestiż marki, co również jest nie bez znaczenia dla marki osobistej.

Współpracę z mediami możesz rozpocząć od mediów branżowych. Zobaczysz, jak wygląda kontakt z dziennikarzem, a jednocześnie przygotujesz artykuł ze swojego podwórka, w którym nie musisz unikać żargonu branżowego. W
mediach biznesowych, opiniotwórczych czy lifestylowych musisz dbać o profesjonalny, ale przystępny język.

Jeżeli chcesz poznać zasady współpracy z mediami, pobierz bezpłatnego ebooka:
 Jak współpracować z mediami? #MarkawMediach

  1. Dołączenie do organizacji branżowych

Ostatni, ale nie mniej ważny punkt to aktywna obecność w organizacjach i stowarzyszeniach branżowych, w których możesz realizować ważne projekty z punktu widzenia Twojej drogi zawodowej i swojej marki eksperta. Dodatkowa aktywność, wolontariat, wsparcie młodych firm czy organizacji studenckich również wzmocni Twój wizerunek eksperta. Zastanów się, w jaki sposób możesz się zaangażować.

Podsumowanie

Aby zostać uznanym za eksperta nie musisz mieć tytułu doktora i długie lata doświadczenia zawodowego. Ważne jest ciekawe doświadczenie, pasja, chęć rozwoju, pomysły oraz chęć dzielenia się swoją wiedzą i dostarczania odbiorcom wartościowych materiałów. Koncentruj się na tym, aby dostarczyć materiały wysokiej jakości, które realnie pomogą Twoim odbiorcom.

Podsumowując buduj znaną i cenioną markę eksperta w oparciu o swoją wiedzę z wykorzystaniem narzędzi, które wzmocnią jej wiarygodność.

Przeraża Cię ilość treści, które musisz tworzyć każdego dnia, aby wzbudzać
zainteresowanie swoich odbiorców?
Przeczytaj artykuł: Recykling treści. Jak mądrze zarządzać treściami?
Podpowiadam w nim, jak zarządzać treściami, aby szybko się nie wypalić.

rolinger-2

Skontaktuj się

  • +48 509 547 609

  • biuro@rolingerpr.pl

Dołącz do mnie