Gdy rozmawiam z klientami na temat budowania marki eksperta najczęściej słyszę jedną główną obiekcję. Przede wszystkim praca nad marką osobistą kojarzy się z tworzeniem nieskończonej ilości treści. Czy tak musi być?

W artykule Jak budować markę eksperta? Bądź aktywny podpowiadam Ci, jakie działania wspierają Twoją markę eksperta. Przede wszystkim musisz pamiętać, że budowanie marki polega na dzieleniu się wiedzą i budowaniu relacji z innymi ludźmi. To stanowi o tym, jak jesteśmy odbierani.

W artykule wymieniam podstawowe sposoby do budowania swojej marki:

  • prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych
  • wystąpienia na wydarzeniach
  • obecność w mediach
  • aktywność w organizacjach branżowych

Czytając artykuł mogła Ci się zrodzić myśl: „No dobrze, ale kiedy ja mam to wszystko robić?”. Wiem, że Twoją pracą nie jest wyłącznie budowanie swojego wizerunku. To dodatek w codziennej aktywności. Dlatego mam dla Ciebie wskazówkę, jak sobie ułatwić życie. Po pierwsze, możesz skorzystać z pomocy osób, które tworzą treści (takie jak ja). Po drugie możesz dać drugie życie temu contentowi, które już stworzyłeś.

Stosuj recykling treści

Na początku odczuwasz ogromny zapał. Wypisujesz pomysły na tematy artykułów, planujesz ich publikację, a potem… nadchodzi rzeczywistość. Pilny projekt, nadchodząca konferencja, przygotowanie oferty i zapominasz o swoich artykułach i postach. Twoja komunikacja ucicha aż do momentu, gdy znów poczujesz brak nowych zleceń.

Albo inny scenariusz. Masz plan, żeby zacząć pisać. Przygotowujesz posty, artykuły, ale za każdym razem masz wrażenie, że to już było. Zaczynasz odczuwać wewnętrzną presję, że znów trzeba coś wymyślić. Co tym razem?

Najczęstszy błąd w tworzeniu treści

Przekonanie, że każdy materiał trzeba przygotować od zera. Masz wrażenie, że Twoja społeczność oczekuje nowych treści, ciekawostek i obszernych artykułów. Zapewniam Cię, że to nieprawda.

Planując swoją komunikację warto uwzględnić następujące zasady:

  1. Twórz artykuły uniwersalne, czyli takie, które zawsze będą aktualne lub będą wymagały niewielkiej aktualizacji. Na pewno w Twojej branży są takie kwestie, o które często pytają klienci albo nawiązujesz do nich wyjaśniając zagadnienie klientom. To może być dobry materiał, który będziesz wielokrotnie udostępniać swojej społeczności.
  2. Zmień formaty opracowanych już materiałów, szczególnie takich, które cieszą się dużą popularnością. Na przykład z jednego artykułu możesz opracować cykl postów na LinkedIn albo na jego podstawie nagrać video lub podcast.
  3. Przypomnij odbiorcom opracowane wcześniej materiały, np. publikacji w mediach. Często spotykam się z tym, że publikacje w mediach klienci traktują jednorazowo. Raz pochwalą się publikacją w mediach społecznościowych i tyle. Dlaczego? Przecież możemy do nich wracać, przypominać, cytować. To są materiały, które przy uwzględnieniu praw autorskich, możemy wykorzystywać w swojej komunikacji wielokrotnie.
  4. Twórz z opracowanych materiałów płatne produkty. Planujesz występ na konferencji? Uważasz, że ten temat może być ciekawy również dla osób, które nie mogą uczestniczyć w wydarzeniu na żywo? Porozmawiaj z organizatorem. Może jest szansa nagrać Twoje wystąpienie, które później trafi do Twojego sklepu?

Podsumowanie

Pamiętaj, aby obok tworzenia nowych treści, wykorzystywać już te gotowe. Twoje artykuły i publikacje od deski do deski znasz tylko Ty. Twoi odbiorcy są bombardowani treściami z wielu stron. Pobierają ebooki, o których zapominają już następnego dnia. Czytają artykuły, które giną w pamięci, bo właściwie dlaczego mają o tym wszystkim pamiętać. Twoim zadaniem jest przypominanie wartościowych treści. To też buduje Twoją markę eksperta.